Death Knight(Rytíř smrti)
Death Knight,první Hrdinské povolání se velice liší od ostatních.Liší se například tím,že aby jste Death Knighta získali,musíte nejdříve naexpit 55 Level s jinou postavou a poté se Vám odemkne možnost založit si Rytíře Smrti. Když založíte Death Knight,nesmažete žádnou svou jinou postavu. Po založení Death Knighta dostanete 55 Level,zelený Equip,First Aid skill 255...,ale co je hlavní je,že Death Knight může být jakákoli rasa,ale neobjevíte se s ním v začátečnické lokaci vaší rasy,ale v Nekropoli,která létá někde okolo Eastern Plaguelands. Ze začátku,jak už jsem psal,také dostanete pouze zelený equip, a z několika Questů,které začínají u Lich Kinga Questem jménem In Service of The Lich King,si můžete lehce získat modrý equip. Death Knight také umí vyvolat z mrtvoly svého nemrtvého pomocníka ,který pak bojuje po jeho boku.
Obecně ze hry
Death Knight Nepoužívá žádný dosud(do The Burning Crussade) známý druh Energie(Mana,Rage,Energy) k používání svých spellů. Death Knight používá speciální Runy,které si zasadí do meče. Jsou různé druhy Rud: Blood(Krev),Unholy(Nesvatost),Frost(Mráz),ale všechny mají Cooldown a od každého druhu má Rytíř Smrti dvě. Pomocí ability Runeforging tak ,může udělat různé kombinace Run a vkládat je do své zbraně. Vkládání run do zbraně zpřístupňuje některé pasivní buffy. Použitím Run získáteRune Power a pomocí toho poté můžete kouzlit. Každou Runu lze použít jednou za 10 secund,což se dá měnit pomocí talentů. Největší síly kouzla dosáhnete,když máte Runic Power 100%.
Death Knight je velice dobrý tank(může nosit Plate),ale je i velice dobrý DMGer¨a to jak v PVP tak v PVE. Death Knight může dále mít Duel-Wield (2x jednoruční zbraň) i Two Hand.
+Klady
+Může nosit Plate a všechny ostatní armor classy
+Má hodně armoru
+Může tankovat a zároveň je dobrý DMGer
+Death Knight je velmi silný
+Začínáte na 55lvlu
+Pomocí Blood spellů se umí Léčit
+Z mrtvol umí vyvolávat své pomocníky
+Má vlastního mounta
+Není tak známý jako ostatní Classy( Kombinace spellů...)
+Může nosit hodně zbraní: Axes, Polearms,Swords, Two-Handed Axes, Two-Handed Swords, One-handed Maces, Two-Handed Maces
-Zápory
-Nemůže nosit Shield
-Můžete si ho vytvořit pouze pokud již máte nějakou postavu Lvl 55
-Hraje za něj velice mnoho lidí
-Je závislý na Cooldownu Run
-Nejsou ještě úplně známy funkce různých spellů
Druid(,,Matka příroda")
Druidi,aneb ochránci světa a pánové přírody,kteří využívají přírodní kouzla(Nature),jsou class,který pomocí forem je každý class.Druidi spousty let pospávali,než se museli vzbudit,aby čelili hrozbě Plamenné Legie.Po porážce mocného Archimondeho se rozhosli pomoci znovu vybudovat uzemí,které zničila Plamenná LegieÚtok Plamenné Legie se hodně podepsal na podobě přírody a Druidi se zavázali,že přírodu vyléčí.Když je bez formy,je to mág,když je v Bear Formě(Dire Bear Formě),je to warrior(Válěčník),který má dokonce i Rage,v Cat Formě se poté stává Rogue(Podvodník),v Tree of Life Formě je Healer a ve speciální Moonkin Formě je Warrior a Mage v jednom.Se speciálně zvolenými talenty se může Druid také změnit v Efektního a Velmi dobrého Healera(Restoration).
Obecně ze hry
Pokud jste nějako pozastaveni(Entangling Roots,Frost nova...)stačí jen přeměnit formu,a jste volní...
V Cat Formě má Druid Energy a v Bear Formě a Dire Bear Formě má Druid Rage.
Druid má velkou výhodu forem,díky nimž se dokáže proměnit na úplně něco jiného.
Dokáže odstraňovat působení jedů a prokletí.
+Klady
+Může se léčit
+Může měnit Formy(A tak se třeba dostat ze zastavujících efektů)
+Jsou to skoro všechny Povolání ve hře v jednom
+Umí odstraňovat jedy a prokletí
+V Bear Formě a Dire Bear Formě má vysoký Armor a hodně HP
+Podle talentů má vysoký Damage na dálku i blízko
+Pomocí Travel Form lze lehounce svému nepříteli utéct
+Může létat již na 68 Levelu
+Má Spelly,které mu Regenerují Manu
-Zápory
-Může mít jen Leather nebo Cloth equip
-Jako zbraně může nosit jen Staves,Daggers,Fist Weapons,1h Maces a 2h Maces.
-Zvířecí Formy jsou o něco slabší než classy,které představují
-Nelze v Některých Formách kouzlit(Bez dismorphu)
Hunter(Lovec)
Hunter je povolání založené na střelbě a zacházení s petem(Mazlíčkem).Jeho největší výhoda je však velmi vysoký Damage(poškození),
který uděluje střelami ze střelné zbraně.Jako další výhodu má Hunter pastičky,kterými dokáže nepříteli dávat Damage nebo ho nějako omezit na pohyb(Zastavit nebo zpomalit).
Hunter je velice silný class,který má ovšem trochu problémy,když se nepřítel(Melee) dostane do Hunterovy blízkosti.Jako další Hunterova zbraň je jeho pet(Mazlíček),kterého může získat ochočením(z normálního moba) již na 10levelu pomocí spellu jménem Tame Beast,ale poté bude vašeho peta muset expit,krmit,oživovat,léčit atd,aby si vás oblíbil a nestávalo se,že do Vás začne třeba zničehonic kousat.Další Hunterovou dobrou výhodou je,že si může na mapě objevit Lidi,Beasty,Démony,Draky,Elementály,Gianty,Shované a Nemrtvé.Jako asi poslední výhoda Huntera je předstírání smrti(Feign Death),díky kterému může hravě utéct.
Obecně ze hry
Hunter si může v Duelu hodně pomáhat světlicí,kterou objeví nepřítele,když je neviditelný,ale v Global PvP,když nečekáte,že je v blízkosti neviditelný nepřítel,tak je Hunter velmi zranitelný.Hunter plní důležitou funkci v raidech,a to,že když je víc mobů u sebe,Hunter do jednoho střelí,oni vyběhnou všichni,tank jednoho přeagruje a Hunter dá spell Feign Death a jste v suchu:).
+Klady
+Může léčit svého peta(mazlíčka)
+Může ochočovat zvířata
+Může oživovat svého peta
+Může útočit na dálku vysokým Damagem
+Může nosit Mail
+Může předstírat smrt(Feign Death)
+V raidu je potřeba,protože když je víc mobů vedle sebe,tak je natáhne
+Může pokládat pastičky(zraňující,zpomalující,zastavující)
+Pomocí ability Aspect of Pack a Aspect of Cheetah může Hunter rychle překonávat velké vzdálenosti
+Abilitou Hunter's Mark můžete označit nepřítele,čímž ho budete vidět,když bude neviditelný a budete mu dávat i větší Damage
+Díky Eagle Eye můžete koukat do dálky
+Hunter může Dual Wield
-Zápory
-Musí krmit svého peta
-Není moc dobrý Melee Damager
-Málo abilit pro boj na blízko
-Malý Damage(Poškození) v boji na blízko
-Nemůže se léčit
-Nemůžete nosit Plate Mail(Plátěnou zbroj)
Mage(Mág,Kouzelník)
Mage je povolání,které vyčnívá svou sílou na dálku a svou slabostí na blízko,díky tomu,že může nosit pouze Clothovou zbroj.Mage může útočit ohnivými,ledovými a temnými kouzly.Mage je jeden z Classů,který vyniká i jako jeden versus jeden i jeden versus vice hráčů.Mage má pár buffů(většinu spíš na sebe),může vytvářet pití a jídlo,vytvářet portály,blinkovat se(poskočit),proměňovat nepřítele v ovečku(i v prase,želvu...),objevovat neviditelného nepřítele pomocí explose a spousty dalšího.Od patche 3.0.2 už se však nestává,že vidíte Mága v BG jak neustále spamuje Arcane Explosion rank 1,protože od patche 3.0.2 nižší ranky stojí více many.U Mage je hlavní si udržet nepřítele od těla a dávat mu dostatečně velký Damage(poškození).Mezi Mágovy buffy patří například zvýšení Intellectu,který může použít i na kámoše.Mág má taky sice malý Armor,ale může si ho zvýšit pomocí svých buffů.
Obecně ze hry
Mage může být často nazýván nejlepším Damage Dealerem,protože je schopný během pár vteřin udělit neskutečně velký Damage(poškození).Mage je jedním z mála Povolání,které hravě(Pokud je hráč zkušený) zvládá 1vs.více hráčů.Pokud hrajete za Mága můžete lehce ušetřit tím,že nebudete kupovat ani pití ani jídlo,ale budete si ho vytvářet,nebo můžete vydělávat tak,že za peníze budete vytvářet portály pro ostatní hráče.
+Klady
+Může si vytvářet pití
+Je velmi silný na dálku
+Vlastní několik plošných kouzel
+Může se teleportovat
+Může vytvářet portály
+Může se blinkovat(Odskočit)
+Může zpomalovat nepřítele(Frost)
+Může nepřítele Morphovat(Ovečka,Prase,Želva...)
+Dokáže lehce utéct nepříteli
+Dokáže odstraňovat prokletí
+Může zpomalit pád pomocí spellu Slow fall
+Mage si může regenerovat manu pomocí kamínků,které vyrábí nebo spellu Evocation
-Zápory
-Může nosit pouze Clothovou Zbroj
-Je slabý na boj z blízka(obzvláště Melee)
-Velké problémy s nepřáteli imunními vůči Magii
-Jako zbraně může nosit pouze Staves,Wands,Daggers a 1h Swords
-Mágové mají často problémy s přeagrováním
-Má málo HP(Životů)
-Má malý Armor
Paladin(Paladin)
Paladin dokáže Healovat, Tankovat a dokonce být ještě hodně dobrý v PVP. Paladin má hodně Aur s různými bonusy, které mu mohou dokonale měnit styl hry. V tankování vyniká díky Plate Armor a Shieldu a využívá techniku AoE, což znamená tankování více mobů najednou. Jako Heal také není špatný, díky jeho přímým Healům (Heal, který mu najednou po Castění vyléčí určitý počet HP). V PVP vyniká hlavně díky Patchi 3.0.2, kde se BLIZZARD rozhodl Paladina obrovsky zesílit. Za Paladina je poměrně velmi lehké hrát.
Obecně ze hry
Paladin je docela dobrý Healer a od patche 3.0.2 perfektní DMGer.
Má životky a manu :).
Je lehké za něj hrát.
Je velmi žádaný do Arén i Raidů.
Bojování s ním není tak zábavné jako u jiných Classů.
+Klady
+Může nosit všechny typy zbrojí
+Může Ressovat (Oživovat) ostatní hráče
+Dobrý na blízko
+Aury pomáhají Paladinovi i jeho partě
+Umí léčit negativní účinky Magic(magie), Disease(nákaza) a Poison(jed)
+Může přivolat svého obrněného válečného koně
+Může používat tzv. Bubliny
-Zápory
-Nemá tolik typů zbraní jako Warrior
-Je hodně závislý na manu
-Není tak dobrý Heal jako Priest nebo Druid
-Není tak dobrý DMGer jako Warrior
-Slabý na dálku
Priest(Kněz)
Priest je class,který se nejčastěji používá na heal,protože Holy Priest je nejlepší healer v celém WoW a proto je hodně žádaný do instancí nebo raidů. Samozřejmě může být dobrý i v PVP díky jeho Shadow a Discipline talentům. Priest má hodně buffů a pro tyto buffy má speciální talenty Discipline. Priest může také ovládat jakéhokoliv Humanoida pomocí spellu Mind Control,se kterým se dá užit pěkná sranda :).Priest může také hráče vracet zpět do života(Ress).
Obecně ze hry
Priest je jak velice dobrý Healer, tak také Dmger.
Má životky :) a manu.
Může jak už sem zmínil ovládat Humanoidy.
Je velmi žádaný do PVP i do PVE.
+Klady
+Dobrý Healer
+Může léčit sebe i Kámoše
+Má Shield(Power Word:Shield)
+Je velice dobrý buffer
+Umí zastrašit nepřítele(Fear)
+Může ovládat Humanoidy(Mind Control)
+Velice dobrý i do PVP
+Umí léčit negativní účinky Magic(magie) a Disease(nákaza)
-Zápory
-Může nosit jen látkovou zbroj(Cloth)
-V boji na blízko je slabý
-Pokud v partě udělá chybu, je to téměř nenapravitelné
-Málo instant Spellů
-Málo zbraní, jen: One-handed maces, Daggers, Staves a Wands
-Velice závislý na Maně
Rogue(Podvodník)[r∂ug]
Rogue je class,který je založený převážně na dmg(Damage) a DPS(Damege Per Second).Rogue také dále vyniká překvapením(Pomocí Stealth),
rychlým bojem,jedy(Na zpomalení,zranění,spomalení castu...) a velkou šancí na critical.
Rogue nemá ŽÁDNÉ cast spelly,ale jen instant ability.Rogue má místo Many a Rage Energy.Dále se rogue hodně hodí do raidu díky odemykání(Pick Lock) nebo odstraňování pastí(Detect Traps).Rogue je také chráněna proti Fall Dmg(Poškození z pádu) pomocí Safe Fall.
Rogue by se dále dal nazvat jedním z nejtěžších povolání ve hře,protože musíte umět rychle přemýšlet a hlavně umět kombinovat ability.Velmi důležité v PvP(Player vs. Player) je udržet nepřítele ve stunu(Pomocí Cheap shot,Kindey shot atd...)
Rogue se dále dokáže za jakékoli situace dostat z boje bez újmy na životě s použitím Vanish,sprintu a dalších věcí jako stunů,Cloak of shadow atd.
Obecně ze hry
Rogue má vždy 100 Energy,ale může si z talentů s Seasons setem navýšit svoji Energy na 120.Dále ve stromě Combat je Adrenaline Rush,který vám přidá 100% regeneraci Energy.
Rogue má jako další výhodu Okrádání(Pick pocket).Okrádat se dají jen Humanoidi a Undeadi,ale né playeři.Při okrádání musíte být neviditelní,musíte se nepozorovaně dostat za oběť a použít spell Pick Pocket(5 yd range).
A snad poslední výhodou Rogue je odemykání(Lockpicking).Odemykat můžete nejen zamčené brány,na které potřebujete klíč,ale i malé krabičky,které můžete pomocí Fishingu vylovit z vody,můžete je získat z okrádání,z dropu atd.
Na mnoho abilit potřebujete dýky(Daggers)(např.:Backsteb,Ambush...).
+Klady
+Vysoká šance na Dodge(Uhnutí)(Řídí se podle Agility)
+Vysoká šance na crit(Řídí se pode Agility)
+Vysoký Damage na blízko
+Všechny jeho spelly jsou instant
+Může mít dvě zbraně
+Může používat Jedy
+Snadno se dostanete z Combatu
+Jako zbraně může používat Daggers,1h Sword,1h Maces,Fist Weapons,Bows,Crossbows,Guns a Throwns
+Rogue může mít Dual Wield
+Umí odstraňovat pastičky
-Zápory
-Může mít jen Leather nebo Cloth equip
-Nemůže se léčit
-Je špatný na dálku
-Bez rychlého rozhodování se nedá za Rogue hrát
-Pokud v duelu uděláte jedinou chybu máte cca 70% prohru
-Nemá žádné buffy
-V Duelu Rogue vs Rogue většinou platí,kdo začne,ten vyhraje
Shaman(Šaman)
Šamani jsou přírodní bojovníci ovládající 4 živly: Oheň, Vodu, Zemi a Vzduch. Dokáží ovládat tyto 4 živly jak proti nepřítely, tak i pro své vylepšení. Shamani jsou velice silní, a dokážou vyvinout vysoký Damage, který může být zvyšován za pomoci totemů. Shamanovi totemy dokáží také přidávat manu, léčit Shamana, zpomalovat nepřítele, vyvolávat elementály atd. K vytvoření totemů potřebuje mít Shaman u sebe speciální item(totem) (Water Totem, Fire Totem, Earth Totem a Air Totem), kdy k vytvoření např.: Fire Totemu potřebujete item jménem Fire Totem, k vytvoření Air Totemu zase item jménem Air Totem... Shamanova velká výhoda je, že může být dobrý Healer i Damager i Tank (Od 40lvl může nosit Mail zbroj), a to podle toho, jaké talenty zvolíte.
Obecně ze hry
Pokud za Shamana hraje dostatečně šikovný hráč, může s ním dokázat neuvěřitelné věci. Shaman je velice všestranné povolání, kde vše rozhodují talenty. Shaman musí umět využívat co nejefektivněji všechny své spelly a zároveň umět rozestavovat totemy.
Totemy získá Shaman přes řady questů, které dostane od svého Shaman trenéra. Shamani mohou udílet veliký Damage jak Melee tak i Spell.
Rada na závěr: Nestavte si všechny totemy vedle sebe, nebo přijde nějaký magic class a hodí doprostřed pošňák.
+Klady
+Šamani mohou používat jako zbraně One-Handed Maces, Two-Handed Maces, Staves, Fist Weapons, Daggers, One-Handed Axes, Two-Handed Axes a Shields.
+Mohou léčit sebe i jiné hráče.
+Mohou oživovat.
+Mohou oživovat i sebe(jednou za hodinu)!!
+Mohou se vtělovat do vlka a být tak rychlejší.
+Mají totemy.
+Dual wield.
+Mohou chodit po vodě.
+Jako zbroj mohou Shamani nosit Cloth, Leather a Mail(od 40lvlu).
+Instantní kouzla způsobující zranění(Shocks).
-Zápory
-Shamanovy totemy mají málo HP.
-U aliance může být Shaman pouze Draenei.
-Závislý na maně.
-Shamani neumí zacházet se střelnými zbraněmi.
-Shamani nemají dlouhotrvající vylepšující buffy.
-Shaman nemá tak dobrý spell resist jako jiné Classy.
Warlock (Černokněžník)
Warloci jsou bytosti, které propadli černé magii. Jejich magie je natolik černá a silná, že jí nejsou schopní čerpat z Azerothu, ale musí ji čerpat od Plamenné Legie, která jim poskytuje takové množství energie, že jsou Warloci schopni vyvolávat démonická monstra a svolávat ničící kouzla a nákazy. Warlockovou hlavní zbraní je velký damage, kterým je schopný zabít spousty nepřátel za krátkou dobu. Jeho další zbraní je možnost vyvolávat různé démony(Felhunter, Imp, Succubus, Voidwalker, Felguard...). Na vyvolávání většiny těchto démonů ale Warlock potřebuje Soul Shard. Warloci jsou dále schopni vytvářet Soulstones(Oživují po smrti) a Healthstones(Doplňují životy).
Obecně ze hry
Warlock používá k boji manu a je na ní velice závislí. Je to velice dobrý dmger hlavně díky svým DoT spellům, ale je velice slabý na blízko. Jeho velkou předností před jinými classy je možnost vyvolávat démony, kteří pak stojí po vašem boku a pomáhají Vám v boji. Nevýhodou těchto démonů však je častá potřeba Soul Shardů a nutnost plnění úkolů před získáním démona. U Warlocka je důležité se naučit ovládat démona, udržet si nepřítele od těla a spellit ve správný čas správná kouzla.
+Klady
+Obrovský spell dmg (Hlavně díky DoT).
+Může vyvolávat démony (Pomocníky).
+Může vytvářet Healthstones a Soulstones.
+Může přivolávat ostatní hráče (Ritual of Summoning).
+Může ovládat nepřátelské démony (Enslave Demon).
+Může svým nepřátelům brát Životy(Drain Life) a Manu(Drain Mana).
+Má vlastního mounta, kterého si může vyvolávat.
+Možnost mít i Off-Hand.
-Zápory
-Může nosit pouze cloth.
-Pro vyvolání většiny démonů a některé další spelly potřebuje Soul Shard.
-Meele souboje má rovnou prohrané.
-Ke svým kouzlům potřebuje manu a pokud mu dojde, nemůže skoro nic dělat.
-Velké potíže s nepřáteli, kteří mají vysokou Shadow Resistance.
-Jako zbraně může nosit pouze Daggers, Wands, One-Handed Swords, Staves.
-Je celkem těžké udržet si nepřátele od těla, ovládat peta a spellit.
Warrior(Bojovník)
Warrior,jak už český překlad napovídá, je Classem,který se specializuje na blízko a k boji používá zbraně a nevyužívá žádné magie. Warrior je také velice dobrý,co se týče vysokého Dmg,Armoru,ale i DPS. Warrior může k boji využívat dvou zbraní a z talentů dokonce dvou obouručních zbraní. Bojovník je velice často,díky schopnosti nosit plate,štít a přepínat módy boje,využívaný jako tank.
Obecně ze hry
Warrior má Rage,takže mu nikdy nedojde mana. Rage mu sice může dojít, ale díky regenraci Rage se mu opět hned obnoví. Warrior má různé styly boje,mezi kterými můžete měnit podobně jako můžete měnit u Druida formy. Warrior,díky svému velkému armoru a blocku, je velice často využívaný do různých Raidů,aby tankoval. Pokud však nemáte Equip nezoufejte,protože schopní Warrioři jsou upřednostněni při rozdávání Equipu z padlého Bosse.
+Klady
+Velký armor
+Možnost nosit štíty
+Vysoký Dmg
+Braný do všech raidů
+Dual Wield
+Může se pomocí různých talentů léčit
+Jako jediný může nosit dvě obouruční zbraně
+Wariior je jeden z nejlepších bojovníků Face to Face (melee), především pro svoji schopnost kritického zásahu (Crit Chance), kterým dokáže soupeři dat velké zranění a na nějakou dobu ho ochromit a mezitím do něho můžete mlátit, jeho plate armor ho skvěle ochraňuje proti ranám. (samozřejmě jen Melle,Spell Dmg armor neabsorbuje).
+Warrior určitě nebude mít o team a partu nouzi, protože v kombinaci s kouzelníky (např . Mage , Warlock, Priest, Holy Palach....atd) tvoří nerozlučnou a téměř neporazitelnou dvojici, díky tomu, že Warrior oponenta zdrží, zatím co kouzelník ho kouzly zničí.
+Warrior disponuje taktéž bojovými pokřiky(tzv .Shouty), které poskytují na nějakou dobu ostatním hráčům v grupě různě bonusy, co je velmi důležité.
-Zápory
-Warrior nedisponuje žádnými kouzly, a proto se stává až velmi lehkým terčem pro Mágy. (Mnohokrát jsem to poznal na sobě).
-Warrior nemá tak dobrý spell resist jako jiné Classy.
-Warrior má slabé léčení.
Ale netrápte se tím, že si vás dá nějaký mág za wara je zbytoné snažit se proti dobrým mágom......
created by:Mr|Jeety